July 01, 2009

brown dress part 2




lamanya saya tinggalkan blog..

hm okey, brown dress syira da pun siap...tapi...hasilnya x memuaskan hati. saya terlalu gopoh.mungkin. disebabkan dress ni da lama x siap jadi saya buat dengan x teliti dan tumpuan saya pun asyik fikir untuk siapkan cepat.. dress tu nampak agak besar untuk syira dan ropol dilengan saya buat kecil sangat..silap..silap..

selepas ini mungkin kecintaan saya terhadap jahit menjahit,blog meblog akan saya hentikan buat sementara waktu.ala.baru semangat nak jahit itu ini da nak kna stop.sedih.tapi kalau saya nak teruskan jugak kecintaan saya ini,agak payah dan susah jugak saya nak usung mesin jahit klasik tu ke tempat study.dan mungkin saya asyik berangan dan buat itu ini sampai study saya pun entah ke mana.ops lupa..permohonan saya tempoh hari diterima..saya diterima untuk program DPLI (diploma perguruan lepasan ijazah) under KPM (kementerian pelajaran malaysia). di UPSI. tapi yang pasti syira tetap saya bawa bersama buat sementara waktu memandangkan kami tak pernah pun berpisah selama ini.agak berat dan susah meninggalkan dia.dan dia pun susah untuk lepaskan saya...tambah2 waktu malam..

mungkin selepas ini saya hanya dapat tengok kawan2 buat itu ini..huhu sedihnya!!!

tata =)

8 comments:

Embroidery said...

ohhh..mesin jahitnya dah ok ya??? harap dah sihat, samalah mcm mesin jahit klasik sy tu, dh susah kena jugak beli yg baru tp sy tetap kn yg lama sbb dh byk jasanya pd sy..

ttg jahitan pulak, mmg begitulah apabila kita menjahit tanpa kasih syg hmm... maksud sy tujuan kita nak menjahit tu..kalau nak cepat mmg huru hara lah jahitan...(sy pnh alaminya)..

hasrat sy ialah ingin memiliki sebuah mini mesin jahit, so blh simpan dlm tote beg dan di bawa kemana2..so bolehlah melaram dgn mesin jahit

Alviana said...

it looks flawless to me.. and so cute... good luck with ur dpli. u still can sew everytime u coming back right.. :)

miss ahjumma said...

ehm..kak wati ade dgr pasal deja dpt tawaran tu..tahniah ye..! Tp berkorban..x lama pun..demi masa depan..sabar n tawakal je k..cik abg msti ok..hehe

Haida Hussin said...

jahit baju budak kalau terbesar sikit takpe.. boleh pakai lama.. tapi kalau terkecik.. langsung takleh pakai... lagi haru
papepun.. baju tu nampak cantik.. your baby pun look sooo cute

Aiza Azril said...

Cantik sangat! And the model is so adorable too! :):)

Unknown said...

Congrats deja...wah nak jadi chegu ye....hmm sy teringat kisah sy sendiri waktu diterima masuk ke College nursing, anak dah masuk 3 tahun, masih breastfeeding time tu, memang siksa asyik teringatkan anak. Tapi peluang hanya datang sekali. Cekalkan hati, yg penting support dari hubby and family..dan sy support deja.

Your models look so cute with her dress, look so nice to me, alangkah bestnye ade anak dotter. hehehe

good luck deja.Kalu nak kongsi2 feeling berjauhan ngan anak hehe leh tanya sy hahaha

Zura said...

salam..wah..cantiknya dress ni! colour combination tu very nice dear and cute girl too! psst...macam mana but ropol tu ya? cantiklah!

Anonymous said...

already hre in UPSI? DPLI sume kat proton kan? am UPSIan too! let's meet up~ =)