March 18, 2011

wahhhhh...burung bso!..burung bso!

salam..
cuti ini saya kesempatan menyiapkan pillow untuk seseorang..tapi lain banyak dari personnal pillow saya sebelum ini..sebenarnya da lama nak kasi sempena hari jadinya tahun lepas, ini da nak masuk lagi skali hari jadi,baru la dapat kasi..hehe..dulu pillow untuknya memang da siap, tapi ada aje rasa xpuas hati, betul sana betul sini, ubah sana ubah sini..langsung hancur..huhu

jadi kali ni buat, terus aje kasi..tak nak bertangguh lagi..cantik atau tak belakang kira..harap-harapnya sidia suka. mula2 fikir nak bikin personnal pillow yg biasa saya buat, ntah macam mana terasa ngidam pulak nak jahit pillow ala2 plushie yang slalu orang buat...tak nak fikir panjang,  reka terus bentuk burung yang sememangnya trademark kepada dijadejadesign=)..kadang2 timbul pulak rasa risau kot2 tersama pulak dengan orang lain punya, nanti tak pasal2 kena saman!! sangat takut kalau2 rekaan saya selama ini tersama dengan orang..takut nanti ada yang terasa hati..tapi yang ini saya da "buat research" rasanya buat stakat ini xde yang buat seperti ini kot...

burung1withtag

terbuat besar,tak tahu nak mengecilkan saiz burung tu...bila chia pertama kali nampak,dia jerit..waahhhh burung bso!..burung bso!..dengan loghat peraknya..haha..banyak yang kena perbaiki especially tang kepala, nampak burung ni kurus sangat..

burung2
..tag...itu satu kemestian =)

burung3
kaedah 'stitch' sangat lemah kena improvekan lagi..sangat penting

DSC_0237 copy

rasanya kena bikin untuk chia satu, dipeluknya, diciumnya 'burung bso' ini..alahai kesian...w'pun bukanlah secomel mana burung itu...

tata=)

6 comments:

deja said...
This comment has been removed by the author.
bearbear said...

comelnye...

zaza said...

ala comelnyer...beso sungguh burung dia..hehe.

Fara said...

comey nya burung bso..ada bakat yer..bbdak suka bantal yg ada btuk2 binatang nih..

strowberry said...

so sweet.. u ade jual ke pillow cm2.. nk bli la 4 my little princess

deja said...

tq suma..=)..strowberry..saya bleh buatkan tp skang da tggu time nak meletup..huhu